Vol enthousiasme werken we twee weken rond dit nieuwe thema!
Sinds vorige week zitten de spiekpieten al verstopt in de muisjesklas.
Sinds vorige week zitten de spiekpieten al verstopt in de muisjesklas.
Wij maken alvast een aftelkalender voor de komst van Sinterklaas.
De juf kreeg telefoon van Sinterklaas.
Hij vroeg ons om op zoek te gaan naar zijn spiekpieten op ons schoolterrein.
We moeten goed kijken naar de kleuren van de muts en veer.
Het lukte ons om alle spiekpieten terug te vinden!
Hij vroeg ons om op zoek te gaan naar zijn spiekpieten op ons schoolterrein.
We moeten goed kijken naar de kleuren van de muts en veer.
Het lukte ons om alle spiekpieten terug te vinden!
Samen maken we een stoomboot die later een plekje krijgt in de poppenhoek.
In de bouwhoek maken we pakjes.
Een muzikale activiteit waarbij we experimenteren met muziekinstrumenten.
Nadien is er iemand de dirigent.
De dirigent geeft aan de hand van prenten aan wie er muziek mag maken.
Nadien is er iemand de dirigent.
De dirigent geeft aan de hand van prenten aan wie er muziek mag maken.
Onze poppenhoek miste nog een haardvuur.
Waar kunnen we anders onze schoen zetten?
Dus wij gingen snel aan de slag!
Waar kunnen we anders onze schoen zetten?
Dus wij gingen snel aan de slag!
Het verhaal 'Klaasje Sinterklaasje en de pakjesboot'
werd voorgesteld aan de hand van een kamishibai.
werd voorgesteld aan de hand van een kamishibai.
Een matrix rond vormen.
Wij maken onze eigen pietenmutsen.
Wat vinden jullie er van? Knap hé!
Volle concentratie om de pakjes na te leggen.
Patronen verderzetten.
Aan de handjestafel rollen we grote en kleine pepernoten van plasticine.
Het is eindelijk de verjaardag van Sinterklaas!
De kleuters bakken een overheerlijke taart.
De kleuters bakken een overheerlijke taart.
De puzzeltafel werd verrijkt met enkele puzzels rond Sinterklaas.
Tijd om pakjes te rangschikken van klein naar groot.
Eerst gaan we aan de slag met concreet materiaal,
nadien werken we op papier.
Eerst gaan we aan de slag met concreet materiaal,
nadien werken we op papier.
We maken een haardvuur die we nadien in de bewegingshoek plaatsen.
In de bewegingshoek leggen we een evenwichtsparcours af
en leggen we pakjes bij het haardvuur.
In de bewegingshoek leggen we een evenwichtsparcours af
en leggen we pakjes bij het haardvuur.
Wij gaan de pakjespieten een handje helpen!
Alle kleine, middelgrote en grote pakjes worden samen gelegd.
Alle kleine, middelgrote en grote pakjes worden samen gelegd.
HIJ KOMT, HIJ KOMT...
Eindelijk was het zo ver, de Sint kwam op bezoek!
Maar ojee, wat een paniek in de ochtend!
Een pietje was op het dak van ons schoolgebouw gekropen en hij durfde niet meer af het dak te komen.
Uiteindelijk moesten we de hulp van de brandweer inroepen.
De brandweermannen konden met de ladderwagen het pietje veilig af het dak halen.
Eindelijk was het zo ver, de Sint kwam op bezoek!
Maar ojee, wat een paniek in de ochtend!
Een pietje was op het dak van ons schoolgebouw gekropen en hij durfde niet meer af het dak te komen.
Uiteindelijk moesten we de hulp van de brandweer inroepen.
De brandweermannen konden met de ladderwagen het pietje veilig af het dak halen.
Na alle heisa was gelukkig iedereen veilig!
De sint vertelde ons dat er veel flinke kinderen in de muisjesklas zitten.
De sint vertelde ons dat er veel flinke kinderen in de muisjesklas zitten.
Wij kregen wat lekkers én klascadeautjes.
Ook kwam de Sint even langs in de klas.
'Ook wij hebben een staf in de klas!' vertelde Finn.
We gingen even vergelijken. Die van Sinterklaas was een stuk groter en zwaarder.
We gingen even vergelijken. Die van Sinterklaas was een stuk groter en zwaarder.
Ook de juffen zijn flink geweest dit jaar ;-)
Eens terug in de klas openen we onze klascadeautjes.
Zijn jullie al klaar voor het volgende thema?
Reacties
Een reactie posten