We versieren de kerstboom en hangen de kerstlichtjes op.
Want we gaan de gezelligste tijd van het jaar vieren,
ook in de klas! Kijken jullie mee?
Want we gaan de gezelligste tijd van het jaar vieren,
ook in de klas! Kijken jullie mee?
Tijdens het LIST-momentje komen er alweer leuke verhalen aan bod binnen het thema.
(LIST = Lees Interventie-project voor Scholen met een Totaalaanpak)
We spelen een spel! In de doos gaan we op zoek naar zakjes.
In de zakjes zit een prent verstopt.
We brengen de zakjes en prenten op het spelbord samen
en op een speelse manier herhalen we de woordenschat.
In de zakjes zit een prent verstopt.
We brengen de zakjes en prenten op het spelbord samen
en op een speelse manier herhalen we de woordenschat.
We kleuren netjes de kleurplaat in die later
aan ons zakje voor de nieuwjaarbrieven komt te hangen.
aan ons zakje voor de nieuwjaarbrieven komt te hangen.
In de zandtafel maken we heerlijke zandkoekjes.
We konden ze nadien ook versieren met fruit.
We konden ze nadien ook versieren met fruit.
Aan de puzzeltafel maken we uitdagende puzzels.
Elke kleuter op zijn/haar niveau.
Gezelligheid troef in de poppenhoek!
De kleuters dekken de kersttafel, versieren het kerstboompje,
kopen eten in de winkel, koken, ontvangen het bezoek,...
De kleuters dekken de kersttafel, versieren het kerstboompje,
kopen eten in de winkel, koken, ontvangen het bezoek,...
We kleden de kerstman zoals op de opdrachtkaarten.
In de ochtend liggen er pakjes onder de boom.
Maar na de middagpauze zijn alle pakjes verdwenen.
Samen gaan we op zoek in de klas.
Maar na de middagpauze zijn alle pakjes verdwenen.
Samen gaan we op zoek in de klas.
Wanneer elke kleuter een pakje heeft komen we samen in de kring.
Tijd om de pakjes te openen.
Tijd om de pakjes te openen.
Elke kleuter kreeg plasticine waarmee ze een cupcake of ijsje konden maken
én enkele foam stickers.
én enkele foam stickers.
Een bijpassend tekstje op Mason Jace zijn trui :-D
De Ipads zijn een succes.
In de klas werken we bewust met een beurtrol.
Elke kleuter mag 10 minuten op de Ipad, nadien kiezen ze een ander hoekje om in te werken.
Ook in de klas werken we met schermtijd ;-)
In de klas werken we bewust met een beurtrol.
Elke kleuter mag 10 minuten op de Ipad, nadien kiezen ze een ander hoekje om in te werken.
Ook in de klas werken we met schermtijd ;-)
De fijne motoriek stimuleren én kleuren samenbrengen.
Er werd ijverig gewerkt aan de nieuwjaarsbrieven voor de grootouders!
En uiteraard ook aan de brieven van onze lieve mama's en papa's!
Aan het bord versieren we de kerstboom.
Roxy en Aluna wouden heel graag een kerstboom versieren aan de knutseltafel.
U vraagt, wij draaien ;-)
U vraagt, wij draaien ;-)
En uiteraard hebben we het versje op onze nieuwjaarsbrief ingeoefend.
Ik doe mijn doosje open,
wat komt eruit gekropen?
Een boom speciaal voor jou,
omdat ik zoveel van je hou.
Sterretjes heel klein,
voor een jaar zo fijn.
En een dikke zoen,
van je kleine kapoen!
Reacties
Een reactie posten