Het prentenboek 'Bobbi op de boerderij' stond dit thema centraal.
Ook de boekjes 'Bobbi op de kinderboerderij' en 'Bobbi en de babydieren' kwamen aan bod.
Ook de boekjes 'Bobbi op de kinderboerderij' en 'Bobbi en de babydieren' kwamen aan bod.
Het blotevoetenpad was een succes.
We gaven de kleuters de kans om de materialen die we leerden kennen binnen dit thema
te ontdekken... deze keer met hun voeten!
We gaven de kleuters de kans om de materialen die we leerden kennen binnen dit thema
te ontdekken... deze keer met hun voeten!
We eindigen met lauw water om onze voetjes proper te maken.
Er volgt een nabespreking in de klas.
Welke materialen kwamen aan bod?
Wat vonden we fijn om op te stappen en wat vonden we minder fijn?
Waarom? Modder was vooral vies en het hooi kriebelde ;-)
Welke materialen kwamen aan bod?
Wat vonden we fijn om op te stappen en wat vonden we minder fijn?
Waarom? Modder was vooral vies en het hooi kriebelde ;-)
In de bouwhoek spelen we met de boerderij.
Welke dieren wonen op de boerderij en welke niet?
De eerste keer oefenen we dit met concreet materiaal, nadien op papier.
Enkele kleuters maken de oefening nog eens zelfstandig tijdens het hoekenwerk.
De eerste keer oefenen we dit met concreet materiaal, nadien op papier.
Enkele kleuters maken de oefening nog eens zelfstandig tijdens het hoekenwerk.
Aan de handjestafel 'versieren' we de dieren door in elke cirkel een voorwerp te plaatsen.
Om de fijne motoriek te stimuleren proberen we dit te doen met een pincet.
Om de fijne motoriek te stimuleren proberen we dit te doen met een pincet.
Vrij knippen van stro. Nadien zal het stro gebruikt worden in een knutselwerkje.
Buitenspeldag!
Elke donderdag trekken we naar buiten voor een outdoor teaching.
De tractoren gingen strobalen ophalen maar ze zijn verloren gereden.
Wij gaan op zoek! Nadien brengen we ze samen in de klas.
De tractoren gingen strobalen ophalen maar ze zijn verloren gereden.
Wij gaan op zoek! Nadien brengen we ze samen in de klas.
In de poppenhoek kunnen we de moestuin onderhouden, de dieren verzorgen en lekker koken!
In de winkel kopen/verkopen we zuivelproducten, brood en groenten en fruit.
In de winkel kopen/verkopen we zuivelproducten, brood en groenten en fruit.
Op dinsdag spelen we een spel!
Een luisterspel waarbij we het jonge dier moeten samenbrengen met de mama.
Een luisterspel waarbij we het jonge dier moeten samenbrengen met de mama.
Een topologie vervolledigen aan het bord.
Genieten van het buiten zijn!
Met een tractor verven en kijken welke sporen de banden nalaten.
Onze eigen tractor inkleuren.
Nadien kleven we het hooi in de aanhangwagen van onze tractor.
Kijk eens naar de leuke resultaten!
We hebben deze week een eigen boerderijtje. We gaan zelf ons 'gras' (tuinkers) zaaien.
we zorgen voor voldoende water en zonlicht.
Elke dag kwamen er nieuwsgierige kleuters de klas binnen.
We konden het proces goed opvolgen. Het resultaat mag er zijn!
we zorgen voor voldoende water en zonlicht.
Elke dag kwamen er nieuwsgierige kleuters de klas binnen.
We konden het proces goed opvolgen. Het resultaat mag er zijn!
Er zitten zoekzakjes verstopt in de ontdektafel!
Het waren twee leerrijke weken!
Reacties
Een reactie posten