Twee weken lang werkten we rond het dankbare verhaal 'Goudlokje en de drie beren'.
Ben je benieuwd naar wat we hebben bijgeleerd in de klas? Veel kijkplezier!
Ben je benieuwd naar wat we hebben bijgeleerd in de klas? Veel kijkplezier!
In de bewegingshoek leggen we een bewegingsparcours af.
Aan het begin van het parcours nemen we een pootafdruk van een beer.
De pootafdrukken hebben een bepaalde vorm (cirkel, rechthoek, vierkant en driehoek).
Aan het einde van het parcours leggen ze de pootafdruk bij de beer in diezelfde vorm.
Aan het begin van het parcours nemen we een pootafdruk van een beer.
De pootafdrukken hebben een bepaalde vorm (cirkel, rechthoek, vierkant en driehoek).
Aan het einde van het parcours leggen ze de pootafdruk bij de beer in diezelfde vorm.
De beer vervolledigen aan de hand van een opdrachtkaart.
In de bouwhoek proberen we aan de hand van sleutels en sloten binnen te geraken
in het huisje van de drie beren.
in het huisje van de drie beren.
We maken het bed op van de beren door blokken in bepaalde kleuren en vormen samen te brengen.
De experimenteertafel is gevuld havermout.
De kleuters gaan op zoek naar gekleurde beren.
Eens ze een beer gevonden hebben brengen ze deze samen op de kleurenkaart.
De kleuters gaan op zoek naar gekleurde beren.
Eens ze een beer gevonden hebben brengen ze deze samen op de kleurenkaart.
We gebruiken pincetten en lepels om de fijne motoriek te stimuleren.
Naïm en Leonarde gaan creatief aan de slag en maken een glijbaan voor de beren.
Hiervoor willen ze de buizen aan elkaar bevestigen.
Na overleg lijkt plakband de beste oplossing om een stevige glijbaan te kunnen maken.
Na overleg lijkt plakband de beste oplossing om een stevige glijbaan te kunnen maken.
De grote stoel, de grote kom en de grote lepel horen bij papa beer.
De middelgrote zaken bij mama beer en de kleine bij baby beer.
De middelgrote zaken bij mama beer en de kleine bij baby beer.
Enkele kleuters maken dezelfde oefening op papier.
De peuters maken alvast hun verjaardagskaart- en kroon.
De kleuters hebben het verhaal van Goudlokje en de drie beren al enkele keren te horen gekregen.
Aan de hand van een poppenspel, kamishibai, prentenboek en digitaal verhaal.
Nu gaan de kleuters zelf aan de slag! Ze leggen de prenten in chronologische volgorde.
Aan de hand van een poppenspel, kamishibai, prentenboek en digitaal verhaal.
Nu gaan de kleuters zelf aan de slag! Ze leggen de prenten in chronologische volgorde.
Hoe ziet een beer er precies uit?
Met loose parts maken we een beer na.
Met loose parts maken we een beer na.
Aan de praatmuur oefenen we de woordenschat in.
Puzzelen aan de puzzeltafel.
De gekke haren van Goudlokje rijgen!
We oefenen de ruimtelijke begrippen (in, op, onder, voor, naast, achter).
De dag rustig starten op de nieuwe zitbank op de speelplaats.
Net zoals mama beer maken we heerlijke vanillepap.
En dat doen we helemaal alleen aan de hand van een stappenplan.
En dat doen we helemaal alleen aan de hand van een stappenplan.

Of de vanillepap lekker is?
"De zetel van papa beer is te hard, de zetel van mama beer is te zacht,
de zetel van kleine beer is precies goed!
Maar hoe voelt hard en zacht precies?
Om de beurt voelen we in de voeldoos en bespreken we wat zacht en hard aanvoelt.
de zetel van kleine beer is precies goed!
Maar hoe voelt hard en zacht precies?
Om de beurt voelen we in de voeldoos en bespreken we wat zacht en hard aanvoelt.
Volgende week gaat het thema Sinterklaas van start!
Reacties
Een reactie posten