We hebben twee knotsgekke weken achter de rug.
Veel kijkplezier!
Veel kijkplezier!
Dit prentenboek stond centraal.
Woordenschat uit het boekje kwam meerdere malen aan bod tijdens dit thema.
Het verhaal werd op verschillende manieren gebracht tijdens het LIST-moment.
'Confetti' in de gaatjes krijgen.
Wat weten we al over carnaval?
We maken een brainstorm en linken er prenten aan.
We maken een brainstorm en linken er prenten aan.
Confetti en slingers kunnen natuurlijk niet ontbreken in de ontdektafel.
Naast vrij experimenteren kunnen de kleuters vormen samenbrengen.
We stimuleren de fijne motoriek door pincetten en grijpers aan te bieden.
Naast vrij experimenteren kunnen de kleuters vormen samenbrengen.
We stimuleren de fijne motoriek door pincetten en grijpers aan te bieden.
Er is hoog bezoek!
Samen dansen we met de keizers en keizerin.
Samen dansen we met de keizers en keizerin.
Aan de handjestafel brengen we kleuren samen.
Elke kleuter maakt een kleurrijke harlekijn!
Dit doen we deur stroken papier in stukjes te scheuren en nadien op de harlekijn te kleven.
Dit doen we deur stroken papier in stukjes te scheuren en nadien op de harlekijn te kleven.
Groot feest vandaag!
We kleuren onze clown.
Later geven we hem gekke haren.
Later geven we hem gekke haren.
We spelen een memory!
Experimenteren met muziekinstrumenten.
Grote puzzels maken we op de grond :-D
Met de grote blokken bouwen de kleuters spontaan een podium.
Dit vraagt om een vrij podium!
Dit vraagt om een vrij podium!
We puzzelen elk op ons eigen niveau.
Tijdens een uitdagende puzzel maken we gebruik van de Time Timer.
Even puzzelen en nadien even spelen.
Even puzzelen en nadien even spelen.
We geven onze clown gekke haren door er parels op te rijgen.
Enkele kleuters rijgen volgens een patroon.
Enkele kleuters rijgen volgens een patroon.
De parels bleven in de klas.
Oefenen jullie thuis nog eens? :-D
Oefenen jullie thuis nog eens? :-D
Geniet van de krokusvakantie!
Reacties
Een reactie posten