Doorgaan naar hoofdcontent

We vieren carnaval!

We hebben twee knotsgekke weken achter de rug. 
Veel kijkplezier!


Dit prentenboek stond centraal.
Woordenschat uit het boekje kwam meerdere malen aan bod tijdens dit thema.
Het verhaal werd op verschillende manieren gebracht tijdens het LIST-moment.


'Confetti' in de gaatjes krijgen.





Wat weten we al over carnaval? 
We maken een brainstorm en linken er prenten aan.


Confetti en slingers kunnen natuurlijk niet ontbreken in de ontdektafel.
Naast vrij experimenteren kunnen de kleuters vormen samenbrengen.
We stimuleren de fijne motoriek door pincetten en grijpers aan te bieden.






Er is hoog bezoek! 
Samen dansen we met de keizers en keizerin.






Aan de handjestafel brengen we kleuren samen.


Elke kleuter maakt een kleurrijke harlekijn!
Dit doen we deur stroken papier in stukjes te scheuren en nadien op de harlekijn te kleven.






Groot feest vandaag!















We kleuren onze clown.
Later geven we hem gekke haren.




We spelen een memory!


Experimenteren met muziekinstrumenten.




Grote puzzels maken we op de grond :-D


Met de grote blokken bouwen de kleuters spontaan een podium.
Dit vraagt om een vrij podium!








We puzzelen elk op ons eigen niveau.






Tijdens een uitdagende puzzel maken we gebruik van de Time Timer. 
Even puzzelen en nadien even spelen.


We geven onze clown gekke haren door er parels op te rijgen.
Enkele kleuters rijgen volgens een patroon.







De parels bleven in de klas.
Oefenen jullie thuis nog eens? :-D


Een kort verhaal navertellen.
En nadien de prenten in een chronologische volgorde plaatsen.



Geniet van de krokusvakantie! 






 

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Goudlokje en de drie beren

Twee weken lang werkten we rond het dankbare verhaal 'Goudlokje en de drie beren'. Ben je benieuwd naar wat we hebben bijgeleerd in de klas? Veel kijkplezier! In de bewegingshoek leggen we een bewegingsparcours af. Aan het begin van het parcours nemen we een pootafdruk van een beer. De pootafdrukken hebben een bepaalde vorm (cirkel, rechthoek, vierkant en driehoek). Aan het einde van het parcours leggen ze de pootafdruk bij de beer in diezelfde vorm. De beer vervolledigen aan de hand van een opdrachtkaart. In de bouwhoek proberen we aan de hand van sleutels en sloten binnen te geraken in het huisje van de drie beren. We maken het bed op van de beren door blokken in bepaalde kleuren en vormen samen te brengen. De experimenteertafel is gevuld havermout. De kleuters gaan op zoek naar gekleurde beren. Eens ze een beer gevonden hebben brengen ze deze samen op de kleurenkaart. We gebruiken pincetten en lepels om de fijne motoriek te stimuleren. Naïm en Leonarde gaan creatief aan de s...

Sportdag

 We hebben genoten van een actieve en fijne voormiddag!

Welkom in onze nieuwe klas!

Zijn jullie benieuwd naar onze vernieuwde klasomgeving? De voorbije dagen zijn we samen op ontdekking gegaan in onze nieuwe klas. Alles is nog een beetje wennen, maar wat doen de kleuters dat al fantastisch! Ze verkennen nieuwsgierig de verschillende hoeken, maken kennis met het nieuwe materiaal en vinden stilaan hun weg. De sfeer zit goed en er wordt al volop gespeeld, geleerd en gelachen. 😊 Geniet mee van deze eerste, mooie momenten!